Türkiye genelinde hava kalitesine ilişkin veriler, geçen yıla kıyasla hava kirliliğinde düşüş yaşandığını ortaya koydu. Özellikle büyükşehirlerde alınan çevresel önlemler, denetimlerin artırılması ve temiz enerji kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte hava kalitesinde olumlu bir tablo gözlemlendi.
Haber Giriş Tarihi: 22.06.2026 15:30
Haber Güncellenme Tarihi: 22.06.2026 15:31
Kaynak:
Dilvin ALTIKARDEŞ
Uzmanların değerlendirmelerine göre, sanayi tesislerinde emisyon kontrollerinin sıkılaştırılması, ulaşım kaynaklı kirliliğin azaltılmasına yönelik uygulamalar ve çevre bilincinin artması, hava kirliliğindeki gerilemede etkili oldu. Ölçüm istasyonlarından elde edilen veriler, birçok bölgede kirletici partikül oranlarının geçen yıla göre daha düşük seviyelerde seyrettiğini gösteriyor.
Buna rağmen uzmanlar, hava kirliliğinin özellikle kış aylarında ısınma kaynaklı emisyonlar ve yoğun trafik nedeniyle yeniden artış gösterebileceği konusunda uyarılarda bulunuyor. Kalıcı iyileşmenin sağlanabilmesi için temiz enerji yatırımlarının sürdürülmesi, toplu taşımanın teşvik edilmesi ve çevre dostu uygulamaların yaygınlaştırılması gerektiği belirtiliyor.
Çevre ve halk sağlığı açısından önemli bir gösterge olan hava kalitesindeki bu iyileşme, milyonlarca vatandaşın daha sağlıklı bir çevrede yaşam sürmesi açısından olumlu bir gelişme olarak değerlendiriliyor. Yetkililer ise elde edilen kazanımların korunabilmesi için denetim ve izleme çalışmalarının aralıksız devam edeceğini vurguluyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Hava kirliliği geçen yıla göre geriledi
Türkiye genelinde hava kalitesine ilişkin veriler, geçen yıla kıyasla hava kirliliğinde düşüş yaşandığını ortaya koydu. Özellikle büyükşehirlerde alınan çevresel önlemler, denetimlerin artırılması ve temiz enerji kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte hava kalitesinde olumlu bir tablo gözlemlendi.
Uzmanların değerlendirmelerine göre, sanayi tesislerinde emisyon kontrollerinin sıkılaştırılması, ulaşım kaynaklı kirliliğin azaltılmasına yönelik uygulamalar ve çevre bilincinin artması, hava kirliliğindeki gerilemede etkili oldu. Ölçüm istasyonlarından elde edilen veriler, birçok bölgede kirletici partikül oranlarının geçen yıla göre daha düşük seviyelerde seyrettiğini gösteriyor.
Buna rağmen uzmanlar, hava kirliliğinin özellikle kış aylarında ısınma kaynaklı emisyonlar ve yoğun trafik nedeniyle yeniden artış gösterebileceği konusunda uyarılarda bulunuyor. Kalıcı iyileşmenin sağlanabilmesi için temiz enerji yatırımlarının sürdürülmesi, toplu taşımanın teşvik edilmesi ve çevre dostu uygulamaların yaygınlaştırılması gerektiği belirtiliyor.
Çevre ve halk sağlığı açısından önemli bir gösterge olan hava kalitesindeki bu iyileşme, milyonlarca vatandaşın daha sağlıklı bir çevrede yaşam sürmesi açısından olumlu bir gelişme olarak değerlendiriliyor. Yetkililer ise elde edilen kazanımların korunabilmesi için denetim ve izleme çalışmalarının aralıksız devam edeceğini vurguluyor.
(Dilvin Altıkardeş)
Kaynak: Dilvin ALTIKARDEŞ
En Çok Okunan Haberler